Köpvillkor

Allmänt

Priserna är inkl. moms med 25%. Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande för att handla hos oss.Genom att kunden skickar sin beställning samtycker denna till att namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. Vi förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare.

Priser

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inkl. moms (f.n. 25%). Gällande fraktkostnad, se ytterligare information nedan. Bossons.se reserverar sig för fel, exempelvis prisuppgifter, som kan uppstå i webshopen.

Betalningsalternativ

Paysondirekt

Bossons.se erbjuder dig ett säkert betalningssätt för betalkort genom Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Paypal

Via Paypal kan du betala tryggt och enkelt utan att exponera ditt kontokortsnummer. Läs mer om Paypal här.

Faktura

Vid val av faktura tillkommer en avgift på 19 kr ex/moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Mellan Bosson.se och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt avtalats.

Hos Bossons.se får du faktura via vår partner Payson faktura

Med reservation för sedvanlig kreditbedömning. 

Vid betalningsdröjsmål utgår årlig dröjsmålsränta på utestående belopp med åtta (8) % plus gällande referensränta (tidigare diskontot) från förfallodagen. Bossons.se tar ut vid var tid gällande lagstadgad påminnelseavgift. Ej utlösta paket debiteras en avgift om f n 250 kr.

Information om ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Leveranstid/Leveranssätt

Målsättningen för Bossons.se är alltid att skicka varorna inom 24-36 timmar efter att beställningen inkommer (gäller vardagar). Normal leveranstid är därför 3-6 arbetsdagar efter mottagen beställning när det gäller lagervara. Om varan ej finns i lager kan leveranstiden bli 6-8 veckor.

Vid större leveranser såsom specialbeställningar eller våra Gardenhouse så återkommer vi med exakt fraktkostnad då de avviker från det normala.

Avbeställning

Om kunden önskar att avbeställa en lagd beställning ska detta ske så snart som möjligt genom att kunden kontaktar Bossons.se på order@bossons.se Om kundens beställning redan har hunnit bli expedierad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och kunden är därmed skyldig att motta sin beställning. Om kunden därefter ångrar sitt köp gäller nedanstående villkor för Ångerrätt. Avbeställningen gäller från det att kunden har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Bossons.se.

Leveranssätt – DHL

Beroende på var ni bor i landet och vilken produkt som skall levereras skickas det med DHL. De flesta varor levereras av ett fraktbolag direkt till din port, grind eller garageuppfart. Bossons.se fraktar främst med DHL. Vid mindre varupaket förbehåller vi oss rätten att leverera till närmsta fraktombud. Du blir meddelad av DHL innan leverans.

Ångerrätt/Öppet köp och Bytesrätt

KÖPVILLKOR WEB-BUTIKEN

Hos web butiken Bossons.se har du alltid 14 dagars öppet köp och 30 dagars bytesrätt.

På webben kan du alltså returnera varan inom 14 dagar från det att du tagit emot varan och få tillbaka beloppet du betalt. Upp till 30 dagar efter köp har du bytesrätt mot annan vara eller tillgodokvitto.

Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd. Varan skall skickas i retur i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Kunden står för fraktkostnaderna i samband med denna typ av returer. Läs mer om Svensk lagstiftning kring köp via internet med tex. ångerrätt läs mer här.

 

KÖPVILLKOR FYSISKA BUTIKER

I fysiska butiken Magasinet har man alltid 30 dagars bytesrätt. Man kan också låna hem varan för påseende. Tala med personalen i kassan.

Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd. Vara lämnas i retur i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. 

 

Returhantering

Vid retur måste du kontakta vår kundservice order@bossons.se  för att få ett returnummer och en returavi. Retur av vara skall alltid styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än hur varan levererades. Se därför till att varan emballeras väl, dvs originalförpackningen eller motsvarande.

Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Bossons.se för alla kostnader inklusive frakt. Vid Ångerrätt eller Öppet köp står Du för returfrakten.

Returen är inte godkänd förrän Bossons.se kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Vara som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras.

Garanti och Reklamation

Hos Bossons.se har du naturligtvis garanti på alla varor du köpta av oss. Garantin gäller i 1 år från det datum då varan levererats. Gällande handhavande av produkter för utebruk se individuell produkthantering.

Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag, se www.konsumentverket.se

Du skall aldrig betala frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Innan reklamationen rådgör du alltid med vår kundtjänst, som du når på reklamation@bossons.se  så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet, se vidare information nedan angående Returhantering. Felet skall anmälas inom skälig tid efter det att varan mottagits.

Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.

Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell hanteringskostnad. Vi på Bossons.se kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått kunden.

Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt. Det är dock en förutsättning att fel inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av varan. Är det fel på varan har Bossons.se rätt att inom 6 månader åtgärda felet. Om så inte sker har kunden rätt till omleverans. Detta betyder att man kan kräva att få en ny vara som ersättning för den varan som varit defekt. Vid korrekt reklamation ersätts du som kund för eventuella fraktkostnader. Reklamation skall vara oss tillhanda inom skälig tid.

Bossons.se förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer information se www.arn.se

Felleverans

Om kunden har fått fel vara levererad ska kontakt tas med Bossons.se på reklamation@bossons.se så hjälper vi till med att returnera varan

Skadat paket

Om kunden upptäcker skador på paketet skall kunden omedelbart anmäla detta till DHL och göra en skadeanmälan www.dhl.se eller ring kundservicepå nummer 0771-345345.

Om kunden inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall kunden kontakta dem och göra en skadeanmälan (senast 7 dagar från mottagandet).

I övriga frågor kontaktas Bossons.se kundservice via order@bossons.se

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Bossons.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Personuppgifter och Sekretess

För att kunna handla hos oss erbjuder vi två alternativ, att du måste uppge dina personuppgifter eller att du registrerar dig som kund. Kundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Kunden behöver enbart uppge personnummer i samband med fakturaköp. Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. I enlighet med distansavtalslagen måste de kunder som handlar av oss på Bossons.se vara över 18 år. Om kund handlar i annan persons namn eller använder annan persons personnummer utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Bossons.se, kommer kunden att polisanmälas.

Lagar

Bossons.se följer lagen om distanshandel, konsumentköplagen och E-handelslagen

Övrigt

Vi ev. slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Bossons.se rätt att häva köpet och återbetala ev. inbetalningar gjorda av kund. En dialog förs med kunden om hur detta på bästa sätt ska lösas då kunden även har möjligheten att välja en annan vara istället för att få sin betalning tillbaka.

Kontakta kundtjänst

E-post: order@bossons.se

”Retur/ Reklamation”

Bossons LivingRoom AB
Trädgårdsgatan 36
265 34 Åstorp